חוק השואה הפולני מגיע לדיון בכנסת

איתי גדסי No Comments on חוק השואה הפולני מגיע לדיון בכנסת

חוק השואה הפולני וההתנגדות הישראלית מגיעים לדיון בכנסת ישראל ביזמת שדולת ניצולי השואה בישראל

ח"כ דב חנין
13:15
30.04.24
יונת קפלן No Comments on מה התקופה דורשת מאיתנו, עם חגית דיקשטיין

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

סערת החוק הפולני מגיע לדיון בכנסת במסגרת הצעה דחופה לסדר שהגישו ח"כ דב חנין וח"כ אלעזר שטרן, יושבי ראש שדולת ניצולי השואה בכנסת.

לדברי ח"כ חנין: "הפרלמנט הפולני שאסר להזכיר שגם פולנים שיתפו פעולה בשואה פוגע בדיון ההיסטורי ובאמת ההיסטורית. בשום מקום חוקים של הכחשת ההיסטוריה לא הצליחו לשנות את ההיסטוריה. ממשלת ישראל היתה צריכה לפעול בצורה נחרצת יותר מול פולין. להחזיר את השגרירה להתייעצות. אי אפשר לעבור על כך לסדר היום. פולין איננה לבד. באוקראינה, בהונגריה, במדינות הבלטיות זוכים לתהילה מנהיגים ששיתפו פעולה עם הנאצים".

"איפה ממשלת ישראל מול מהלך כה רחב של שכתוב ההיסטוריה? היו פאשיסטים בכל העמים ששיתפו פעולה עם הנאצים. ובכל העמים היו גם אנשים שהתייצבו נגד הפאשיזים, נלחמו והקריבו. את אלה נזכר ללא קשר לשאלה לאיזה עם הם שייכים".

"אני מביע דאגה מהעובדה שיש אצלנו בפוליטיקה אנשים שמוצאים לעצמם ידידים חדשים בקרב האיסלמופובים באירופה. אצל האנטישמים אין גבולות. מי שהם נגד מוסלמים יהיו גם בעתיד נגד אחרים. אני קורא לכל הזירה הפוליטית הישראלית לנתק את כל הקשרים עם הפאשיסטים, ממשיכיהם ומצדיקיהם באירופה ובארצות אחרות".



0 תגובות